fredag 21. august 2009

Helene Uri - "De beste blant oss"

Jeg har vært litt småskral i dag, og benyttet mye av dagen til å ligge på sofaen, slappe av og lese ferdig Helene Uris "De beste blant oss". På baksida presenteres boka slik:

Den store universitetsromanen om kunnskaapsglede, lidenskap og umettelige ambisjoner. Om heftige mål og prisen for å nå dit, om kjærlighet, intriger og bedrageriets besettelse. Og midt i alt dette: språkforskeren Pål Bentzen, den unge, søte kollegaen hans Nanna Klev og den strenge - og farlige? - femtiårige professoren Edith Rinkel.

Det tar liksom litt tid å komme inn i det som er selve handlingen og personene boka handler om, men jeg fikk ettersom jeg leste mer og mer sans for begge deler. Jeg likte boka godt, og synes den er skrevet i et språk som er veldig lettlest - samtidig som det er fullt av ironi, sarkasmer og fleip. Tenker også som så at det sikkert ikke bare er på et universitet at en tilsvarende handling kanskje kunne foregått... Anbefaler boka!

Følg min blogg med bloglovin

2 kommentarer:

  1. Hei, jeg har også lest denne boken. Syntes den var kjempebra i første halvdel, og så følte jeg at hun måtte forte seg og bli ferdig, og derfor falt den sammen på slutten. Men leseverdig - så absolutt :-)

    Ha en fin fredagskveld :-)

    SvarSlett
  2. Boktips er alltid velkomne ;). Så faktisk på God Morgen, Norge! da Helene var der og promoterte boka si. Jeg sliter litt med konsentrasjonen min for tiden, så hører mest på lydbøker. Det har jeg aldri gjort tidligere. Det som er litt interssant med det fenomenet - rent bortsett fra at det er hyggelig å bli lest for og det er avslappende - så velger jeg andre bøker enn jeg ville valgt i papirutgave.

    God søndag ;)!

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...