torsdag 17. desember 2009

Julelektyre

Forlaget Aschehoug er på jakt etter bloggere som kan tenke seg å motta bøker for å skrive anmeldelse på sin blogg. Hvis du vil være med kan du fylle ut et skjema hos Aschehoug. Du får muligheten til å selv kan bestemme hvilke boksjangere du kan tenke deg å lese, og Aschehoug kontakter deg når de har en bok som kan være av interesse. For et par dager siden, fikk jeg en epost med spørsmål om jeg kan tenke meg å lese Jussi Adler-Olsens neste roman, "Fasandreperne". Selvsagt kan jeg det, og jeg håper bare den kommer fram før jul, slik at jeg kan kose meg med den i romjula! Her har jeg skrevet om den forrige boken jeg leste av Adler-Olsen.

Via bloggen Paperback lover fant jeg en link til Svenska deckarakademin, hvor jeg var inne og lette etter krimforfattere jeg aldri har hørt om. Valget falt på fjorårets beste debutantbok, "Lärarinnan i Villette" av Ingrid Hedström. Jeg har aldri hørt om verken boken eller forfatteren, men 40 kroner hos Capris kan man jo ofre for å sjekke ut en ny bok. Er den ikke noe bra, blir det bookcrossing på den isteden.

Ellers holder jeg på med Markus Zusaks "Boktyven", og den har jeg bare lyst til å anbefale til alle! En nydelig bok som jeg virkelig koser meg med!

3 kommentarer:

  1. Boktyven er kjempefin! Kos deg med boka og nyt ho. Eg ville gjerne bare blitt i den boka eg.

    SvarSlett
  2. Boktyven er bra ja:-) Veldig spesiell bok og handling.

    Morsomt å finne nye bøker da, har ikke hørt om Ingrid Hedström. Gleder meg til rapport:-)

    SvarSlett
  3. Jeg fikk "Fasandreperne" i posten i dag, så jeg vil tippe du rekker å få den før jul. Gleder meg stort til å lese den(Kvinnen i buret var meget bra!), bare litt usikker på hvor mye jeg får lest med det første. Har eksamen 11.januar, så lesing til den bør vel kanskje prioriteres..

    Har "Boktyven" på lydbok men har ikke kommet så langt som til å høre på den enda, skjønner jeg har noe å se frem til :)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...