lørdag 21. august 2010

Chelsea Cain - "Hjerterått"

Fra bokomslaget:

En ny, grøssende god bok om den vakre seriemorderen Gretchen Lowell og etterforskeren Archie Sheridan. Gretchen Lowell - Beauty Killer - er fortsatt på rømmen. Takket være pressens sensasjonsoppslag er hun blitt en ettertraktet kjendis mer enn en fryktet morder. Det finnes til og med en bisarr fan-klubb. For Archie Sheridan gikk alt galt da han prøvde å fange Gretchen etter flukten
fra fengselet. Når et nytt lik med hennes stempel - et hjerte - dukker opp, blir Archie tvunget til å handle. Er det Beauty Killer som er på ferde, eller har kultbevegelsen omkring henne skapt en helt ny form for ondskap?
Hjerterått, ja. I grunnen. Så sant som det er sagt. For i denne boka er det mye tortur, blod og gørr. Og minst like snikende, grøssende og ekkelt som de to forrige bøkene du kan lese om her og her. Egentlig hadde jeg trodd at vi skulle få vite hvem Gretchen er i denne boka. For navnet Gretchen Lowell er jo ikke hennes virkelige navn. Ingen vet heller hvor gammel hun er, hvor hun kommer fra, osv. En skikkelig cliffhanger for meg... Jeg leser på Ingalill sin blogg at bok nr 4 kommer i 2011, så da er det vel bare å gruglede seg, da.

Forfatterens blogg finner du forresten her. Via den siden finner du en link til http://iheartgretchenlowell.com/ Verdt å kikke på... For, som det står der;

"...she really cares about what she does. A lot of murderers today just shoot people in the head, but Gretchen takes the time to make her murders special."


Share/Bookmark


2 kommentarer:

  1. Den Iheartgretchen sida var et funn!

    Vi som besatte gretchen lesere dukker vel snart opp i -run gretchen - t-skjorter

    Ser det gikk rimelig fort med deg også, tok ikke mange dagene før alle 3 var ferdige :-) For egen del er det ikke så ofte jeg lar meg oppsluke av krim på denne måten, fabelaktig!!

    SvarSlett
  2. Ja, den var morsom den siden der. Sjelden jeg lar meg oppsluke slik også, men det er så gøy når det skjer!

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...