søndag 24. april 2011

En smakebit på søndag #8


Så fort tiden går! Det er nemlig ny søndag og ny smakebit på en bok. Denne gangen blir det en smak på noe annet enn krim - jeg har nemlig begynt på Carolina de Robertis' "Det usynlige fjellet" som jeg var så heldig å vinne i en konkurranse hos Bokelskerinnen i vinter. Her er noen få linjer fra boka:
Den første dagen i et nytt århundre er aldri som andre dager, aller minst i Tacuarembó i Uruguay, et ørlite fnugg av en by som er kjent for å begynne nye århundrer med et eller annet forunderlig mirakel.
Må si jeg gleder meg til å lese videre, boka har fått bra kritikker og jeg har lest minimalt (eller kanskje ingen?) bøker fra Sør-Amerika tidligere.

Flere smakebiter på gode bøker finner du hos Ladybug. Bli med du også! Du må ikke nødvendigvis ha en bokblogg for å være med.

1 kommentar:

  1. Fin smakebit:)Har hørt om den boka, men har ikke lest den:)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...