torsdag 9. juni 2011

Boktema - favorittbøker fra A til Å: #L



Ny torsdag, og ny bokstav i Anettes boktema. Denne gangen er bokstaven L, og igjen må jeg uoriginalt nok velge en Anne Karin Elstad-bok. Attpåtil en som tilhører serien om Julie, der jeg hadde førsteboka som favoritt da bokstaven var J.

Denne gang blir det tredjeboka, nemlig "Lenker". Både den store verden der ute og den lille hjemlige rammes av dramatikk når den andre verdenskrig bryter ut. En aprildag i 1940 ser Julie og folket på Storvik himmelen mørkne under bombingen av Kristiansund. Men dette er bare en av Julies utfordringer i denne boka, som jeg leste i ett strekk da jeg fikk den. Ja, jeg gråt vel litt underveis også. Kjempebra bok!

5 kommentarer:

  1. Bøkene til Elstad er jo veldig gode, skjønner godt at du valgte flere bøker fra henne :)

    SvarSlett
  2. Disse bøkene burde vel egentlig bli klassifisert som norske klassiskere og bøker alle burde lese. Jeg forstår godt at du valgte dem :-)

    Ha en riktig fin torsdag!

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke lest noe av Elstad men moren min sier det er fine bøker. Jeg har Odel i hyllen men har ikke lest den.

    SvarSlett
  4. Jeg lurte på om jeg skulle ha denne boken med i innlegget mitt til ukens bokstav, for dette er bøker jeg har hatt stor glede av :)

    SvarSlett
  5. Fantastisk bok, godt valg! Jeg elsker Anne Karin Elstads bøker og skulle ønske det kunne komme en ny en snart ;)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...