onsdag 1. juli 2009

Sommerregn og de små ting

Etter mange dagers intes varme kom det endelig en regnskur isted! Og som det høljet ned! Alle sluser åpnet seg, og det må innrømmes at det ble en liten regndans på verandaen... Etterpå duftet det herlig sommerregn. Jeg tror det er en av de deiligste duftene jeg vet - sammen med morgenkaffe. Det er fint å kunne glede seg over slike små ting i hverdagen. Blomstene i hagen, for eksempel, som gror selv om jeg slett ikke har grønne fingre:
Jeg er blitt flinkere til det, å glede meg over det jeg måtte finne på veien. Etter et tøft siste år, der både broren min og en barndomsvenninne til slutt døde av kreft, har jeg funnet ut at jeg må bli flinkere til å nyte. Nyte hver dag; sola, regnet, å klemme barna, kysse mannen min, i det hele tatt leve litt mer her og nå. Det er kanskje noe vi burde fokusere mer på, istedenfor å jage videre..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...