tirsdag 17. november 2009

Tematrio - Astrid Lindgren

Denne gangen er utfordringen fra Lyran slik:


Berätta om tre böcker/serier/figurer/filmer ur Astrid Lindgrens värld som ni tycker extra mycket om.

Her er mine tre - som jeg selvsagt har sett eller lest med barna mine også:

1. Ronja Røverdatter - det var stort å gå på kino og se Ronja da jeg var liten! Og å lese boka, selvsagt... Aller best husker jeg imidlertid røvernes sang som de synger når rulleteksten går over skjermen helt til slutt.

2. Saltkråkan - kort sagt! Hver gang jeg ser på denne serien, synes jeg det lukter hav... Herlig sommer, en slik man drømmer om!

3. Bullerbyn - eller Bakkebygrenda som den heter på norsk. Spesielt den med julefeiringen....

Nå ble jeg faktisk litt nostalgisk og sentimental her...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...