mandag 4. januar 2010

Nytt år, nye muligheter!

2010! Noe av det jeg liker best med at et nytt år står for døren, er å kjøpe ny innmat til Filofaxen min. Så utrolig mange blanke ark og tomme dager å fylle! Så mye å glede seg til! Plotte inn bursdager, treninger, møter, håndballkamper... Og fort kan det bli rent for mye av både det ene og det andre, når jobben kommer i tillegg. Jeg øker fra 80 til 100% stilling neste uke - halvparten på natta, resten på dag og kveld. Det blir spennende å se hvordan det blir.

For det er rart med det, et nytt år skal liksom medføre endringer i livet. Det har ukebladene og avisene bestemt. Vi skal bli slankere, vakrere, mer strukturerte, veltrente, beleste, økonomiske. Apropos det siste; det er januarsalg. Det ligger mange lekre klær og sko og ikke minst vesker og roper på meg i butikkene og avisannonsene nå, har jeg sett. Men: I dag har jeg ingen bil å kjøre, og med såpass mange minusgrader ute orker jeg slett ikke å gå til butikken. Dermed begynner jeg det nye året svært så økonomisk. Akkurat som ukebladene skriver, altså.

Men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre så mange endringer bare fordi det er januar. Kan jeg ikke bare fortsette slik jeg holder på, da? I det store og det hele er jeg jo svært fornøyd med livet. Jeg har klart å begynne å trene noenlunde regelmessig i høst (hvorfor i all verdens land og rike har jeg ikke prøvd spinning tidligere??), og så fryktelig mange laster har jeg vel ikke? Jeg velger å tro at jeg ikke har det. OK, jeg skal innrømme at godismengden til tider er i største laget, men pytt, pytt. Hvorfor skal man nå ha dårlig samvittighet for alt? Så: Vi fortsetter i samme spor!

(Med andre ord: Jeg kan gjerne stryke klær, så lenge jeg kan se en DVD samtidig. I romjula gjorde jeg unna en skikkelig haug, og fikk sett store deler av Tudors sesong 3 samtidig...)

Godt nytt år!

2 kommentarer:

  1. Godt nyttår til deg også, Anita!
    Imponerende bokliste du har fra 2009, forresten. Så mange bøker har ikke jeg fått lest i fjoråret

    Irene :)

    SvarSlett
  2. Ja, å fylle inn i tomme kalendersider, det er moro det! Fine tanker om å starte et nytt år, og flere burde tenke som deg, at lastene ikke er så hakkende gale tross alt.

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...