onsdag 6. januar 2010

Tematrio - familien

Lyran sin utfordring lyder slik denne gangen:

Berätta om en släktkrönika ni läst eller är sugna på att läsa!

Dette er de jeg tenker på:

1. Vilhelm Mobergs bøker om utvandrerne, først og fremst om ekteparet Kristina og Karl-Oskar og deres familie, som utvandrer fra Småland til USA. Fantastiske bøker som jeg leste og leste og leste...

2. Anne Karin Elstads bøker om folket på Innhaug. Omhandler slekten der, og spesielt den grenen som flytter til Nordmøre. Hovedpersonen Magret er en sterk og fascinerende kvinne, synes jeg.

3. Isabell Allendes "Åndenes hus". Jeg må noe beskjemmet innrømme at jeg ikke har lest noe av Allende. Det er nok på tide...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...