torsdag 29. april 2010

50 smarte valg

Det er ikke det at jeg er tjukk eller noe. Men faktum er at kiloene har sneket seg på, i takt med at jeg er mamma til to og ikke akkurat har prioritert trening de siste årene. I tillegg er det ofte blitt mange lettvinte og lite gjennomtenkte middagsløsninger. Den gamle favorittbuksa mi nekter jeg å kaste, men den ligger fremdeles godt i skapet og jeg får den ikke på meg. Noe må gjøres! Men hva gjør jeg når sjokoladen roper på meg fra godishylla og jeg føler at selvdisiplinen ikke akkurat er på topp? VGs artikkel om 50 smarte valg er derfor helt glimrende for meg. Hva kan byttes ut for å spare kalorier? Smart. Jeg hater nemlig å være sulten.

Ellers er jeg stolt av at jeg har klart å komme i gang med å trene 2-3 ganger i uka på Elixia. Litt forskjellig; spinning, mølle, sal og styrke. For å ha et mål i det fjerne har jeg meldt meg på Oslo Maraton i september, hvor jeg skal løpe 10 km. Målet er å klare det på under en time. Da MÅ jeg trene, for jeg tør ikke å stille opp der uten å være i god form...

3 kommentarer:

  1. Lykke til med både trening og fornuftige kostvalg. Jeg prøver meg nå med lavkarbo - skal snart lage et lite blogginnlegg på den ene lavkarboboken jeg leser.

    SvarSlett
  2. Kjempebra! Det er de smarte valgene som gjør utslag, pluss litt trening. Selv har jeg vært på Grethe Roedekur:) og lærte masse.

    SvarSlett
  3. Det er ofte det å sette seg et slikt treningsmål (om å delta på løp/renn/ritt) som gjør susen, så driver man ikke helt uten "mål og mening" for seg selv. Blir spennende å følge med deg - lykke til! :-)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...