lørdag 15. mai 2010

Lesevaner

Registrerer at noen spørsmål om lesevaner befinner seg på diverse blogger. På en regnværsdag som denne passer det jo godt å svare på dem:

Som leser er jeg: Lykkelig... Har elsket bøker hele livet, og går heller i bokhandler enn klesbutikker. Elsker krim spesielt, og også historiske romaner. Og jeg liker å lese bokblogger - gode boktips føres opp på vil-lese-lista mi, og det er alltid gøy når bøker jeg ikke har hørt om før viser seg å være knallbra! Bookcrossing har jeg også fått sansen for.

Som blogger er jeg: Som overskriften min sier, er det en salig blanding om litt av hvert her, men med en overvekt av innlegg om bøker... Liker å skrive om gode bøker og anbefale de til andre.

Sist leste bok: "Blodläge" av Johan Theorin. Nå prøver jeg å komme meg gjennom "Det tapte symbol" av Dan Brown, men tror han dessverre snart må gi tapt...

Sist kjøpte bok/bøker: Akkurat nå venter jeg på "Dissolution" av C.J. Sansom, som er på vei til meg i posten...

Favorittkrimforfatter: Jo Nesbø. Og liker også svenske Åsa Larsson og Mari Jungstedt.

Jeg leser alt av: De ovennevnte. Dessuten har jeg lest mye av Unni Lindell og Anne Karin Elstad.

I hylla for faglitteratur leter jeg etter: Bøker om intensivsykepleie og intensivmedisin. Om jeg må velge et tema nå, tror jeg det må bli hemodynamikk. Faglig oppdatering er viktig!

I tillegg til norsk leser jeg gjerne: Svensk og engelsk. Har planer om å kommemeg gjennom en tysk bok også, men tysk-kunnskapene mine er såpass rustne etter mange år at jeg ikke vet riktig når det blir...

Øverst i min å-lese-stabel ligger akkurat nå: Flere bøker av Mari Jungstedt.

Øverst på min bok-ønskeliste akkurat nå: Har mange bøker som ligger og venter, men har planer om å skaffe meg "Døden ved vann" av Torkil Damhaug, samt de neste to bøkene av Mons Kallentoft. Jeg har også lyst til å lese mer av Håkan Nesser. Til sommeren, kanskje?

På antikvariater leter jeg etter: Kan ikke huske sist jeg var innom et antikvariat, dessverre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...