torsdag 26. august 2010

Yrsa Sigurdardóttir - "Den som graver en grav"

Fra bokomslaget:

Like ved et nytt spa-hotell på idylliske Snæfellsnes i Island skjer et uhyggelig og blodig mord, og de ansatte føler seg utrygge fordi de stadig hører merkelige lyder. De mener noen går igjen på stedet. Den driftige advokaten Thora Gudmundsdóttir blir engasjert for å bistå hotelleieren i å heve kjøpet siden han mener å ha kjøpt hotellet under falske forutsetninger. I arbeidet sitt blir Thóra også involvert i mordetterforskningen og leter etter svar på hvordan hendelser i fortiden og et mord på en ung kvinne anno 2006 kan ha noe med hverandre å gjøre. Det dukker opp dystre hemmeligheter, og i tåken lurer fortellinger om sjeler som ikke finner hvile.
Tja, hva skal jeg si om denne? Jeg leste "Det tredje tegnet" av samme forfatter i vinter, og syntes vel den boka var grei nok. Men her falt jeg av lasset etter 70-80 sider. Det skjedde jo ingenting! Mulig jeg ga opp litt for fort, men jeg har mange andre bøker jeg gleder meg til å lese, så da bruker jeg heller tid på dem.

Share/Bookmark

1 kommentar:

  1. Jeg har lige læst den, og jeg synes, den var fantastisk spændende.

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...