onsdag 25. august 2010

Zumba!

De som har lest bloggen min en stund, kan kanskje huske at jeg ikke har mange husmorgener innabords. I går var jeg på mitt livs første zumba-time, og jeg fikk da bekreftet mistanken om at jeg neppe har mange latinogener heller. Det er ikke mange hofter-med-kuleledd her i gården. Takket være min nå høyst berettigede mistanke, stilte jeg meg langt bak i mengden (bestående av 60 damer) under timen. Ikke stå foran og drite seg ut, må vite! Men du store min, det var moro - til tross for at jeg er redd jeg har Norges stiveste hofter. Neste zumba-time er booket til i morgen formiddag...

For moro skal man ha det. Man får strengt tatt ikke mer moro enn man gjør det til selv. Og vi hadde det moro, alle 60! Vi var liksom en gjeng som danset og hadde det kjempegøy - sammen, som et team! På min gamle arbeidsplass var jeg en gang på et foredrag med en helt fantastisk bra foreleser som heter Trond Haukedal. Underveis i foredraget ble det nesten halleluja-stemning i salen. Et sted på hjemmesiden sin skriver han at
Alle vil være en del av et vinnerlag. Alle motiveres av å være en del av et godt fellesskap. Likevel føler ikke alle at de faktisk er det. Å sveise sammen, bygge enheter som fungerer og hvor alle får rom, samtidig som kursen og destinasjonen er tydelig - er kunsten med teambygging.
OK, jeg ser at å trekke en parallell mellom zumba og teambygging er litt drøyt, men prinsippet er vel ikke det. Å ha det moro sammen med kollegaene sine og å føle at man er en del av et team som jobber sammen, er vel noe mange arbeidsgivere kunne ha tenkt over, kanskje?

Share/Bookmark



2 kommentarer:

  1. Jeg har prøvd å psyke meg opp til zumba hele uka, men feiget ut og jogget istedet. Har, itillegg til stive hofter, null kordinering og tvilsom rytme, så dans og trinn har aldri vært noen suksess :-)

    - men ble litt oppløftet av innlegget ditt så kanskje prøver jeg neste uke (litt begrenset tilbud her i huttiteita).

    SvarSlett
  2. Jeg har meldt meg på zumbakurs, etter sterkt press fra mine to søstre. Stor var derfor min fortvilelse da jeg fikk dansende beskjed fra instruktøren om at det var fullt, og fulle ventelister og at de kanskje kunne få lokaler til å starte en ny gruppe, men akk og ve og jeg vil også, for det høres så morsomt ut. Jeg tilhører også kategorien null husmorgener, stive hofter og null rytmesans :-)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...