mandag 6. september 2010

Mari Jungstedt - "Den mörka ängeln"

Det er vår i Visby på Gotland. Den nye kongresshallen skal innvies med en storslått feiring. Over 500 gjester ventes til denne festen, som partyfikseren Viktor Algård står bak. Imidlertid blir dette hans siste fest - dagen etter blir han funnet død i kongresshallen. Dermed dukker vår gamle venn, politimannen Anders Knutas, opp igjen. Han leter etter et motiv, blant trådene han nøster i finnes det grov mishandling, en hemmelig elskerinne og en konkurrent av Algård. Samtidig strever Knutas på hjemmebane, med to tenåringsbarn han føler han slett ikke kommer overens med. Vi møter også - som vanlig - journalisten Johan Berg og hans kone Emma Winarve.

Hva jeg synes om boka?? Tja... Ikke godt å si. Det er ikke den beste boka jeg har lest av Mari Jungstedt. Men den er lettlest og bra som tidsfordriv. Men at det er "en gastkramande psykologisk thriller", som det står på baksiden av boka - det er jeg vel ikke helt enig i. Spennende nok, men... Tja. De beste delene av boka er egentlig de som fortelles av morderen selv (er det blitt in å la morderen fortelle?) .


Denne boka har jeg lest på svensk, og jeg vet ikke om den har kommet ut på norsk.

Share/Bookmark

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...