mandag 26. juli 2010

Siste ferieuka

Javel. Så tar vi fatt på siste ferieuka. Etter ei uke med 40 kokvarme grader i Venezia og noen passende dager med ca 20 grader i Göteborg, er vi nå tilbake hjemme på berget til regnvær og god norsk sommer. Ikke det at det gjør så mye. Vi har så langt i dag hentet hjem primadonnakatten vår fra kattepensjonatet (hun var svært glad for å komme hjem og strøk på dør etter ca 10 minutter)og bruker resten av dagen til viktige gjøremål som kaffedrikking. Planløs surfing på nett. Lesing av aviser og bøker. Slikt det er fornufting å gjøre når det regner ute.

(For noen nye bøker har jeg selvsagt klart å kjøpe i løpet av de siste par ukene. Herlig å gå og snuse rundt i bokhandler i utlandet - kjøpe inn litt pocket som ikke har kommet ut her hjemme enda. Når jeg skal på shopping, er det stort sett en bok eller to jeg ender opp med - eller en ny veske... )

Det er kanskje det som egentlig er ferie..? Bare slappe av og bruke dagene til slikt man ellers ikke gjør, selv om man ikke nødvendigvis behøver å reise bort. La dagen somle seg avgårde, la være å tenke på alt man burde/skulle ha gjort. Rett og slett være i skikkelig feriemodus. Derfor har vi planer om å kjøre en halvtimes tid og rett og slett bruke hovedstaden vår en dag. Parkere bilen og kjøpe dagskort til hele familien hos Ruter, ta båten til en av øyene i Oslofjorden, kanskje - eller trikken til Frognerparken, hvem vet? Bare surre rundt i byen på lykke og fromme. Det er også ferie...

3 kommentarer:

  1. Ja, ferie skal også være afslapning! Vi holder ferie hjemme i sommerhuset (min mand maler huset og jeg skriver krimi), men ellers drikker vi kaffe og spiser god mad.

    SvarSlett
  2. Dt var en god ide. Jeg stod selv i Oslo igår med 2 barn (skulle hente eldste) uten anelse om hva jeg skulle foreta meg. Surt regn, dårlige klær og måffå vandringen opp til slottet jeg løselig hadde planlagt falt ut.
    - det ble til at vi spiste sushi/subway på osloS og dro hjem.

    Jeg trenger virkelig en leksjon og håper det kommer en fyldig rapport - bortsett fra handling/bøker/mat, løp & vin er jeg helt blank på hovedstadsaktiviteter.

    SvarSlett
  3. Høres ut som en flott ferie så langt! Håper du tok deg en tur til Oslo i dag (tirsdag) for i dag er det jo et nydelig vær!

    Jeg har tagget deg i bloggen min, og håper du tar utfordringen :-)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...