torsdag 22. juli 2010

Sophie Kinsella - "Confessions of a shopaholic"

Boka er også gitt ut som "The secret dreamworld og a shopaholic".

Fra Haugen bok:

Rebecca Bloomwood er journalist i tidsskriftet Vellykket sparing. I arbeidstiden gir hun leserne råd om hvordan de skal ta vare på pengene sine. Fritiden bruker hun til å shoppe. Hun vet hun har mistet kontrollen over økonomien, at hun burde skjære ned på forbruket og ta kontakt med banken og kredittkortselskapene. Hun vet det er dumt å kaste varselbrevene. Hun forsøker forgjeves å spare. Hun prøver også å tjene mer. Men det er alltid noe hun simpelthen må ha. Dette er den første boka om Rebecca.
Jeg må innrømme at jeg ikke har lest mange chick lit-bøker. Faktisk har jeg ikke lest noen i det hele tatt. Men da jeg etter å ha lest ferdig boka om prinsesse Kristina fikk akutt mangel på lesestoff under ferien i Venezia, måtte jeg ta en titt i en bokhandel. En usannsynlig stor mengde italienskspråklig litteratur hjalp meg lite, krim orket jeg ikke å lese, så hva da? Noe greit engelskspråklig... Sophie Kinsella, kanskje? Som sagt/tenkt, så gjort. Dette var en lettlest og suveren bok å lese på ferie. Innimellom trakk jeg på smilebåndet, andre ganger var jeg småflau over hva Rebecca "Becky" Bloomwood finner på. Og sånn rent fornuftig - hvor materialistisk går det an å bli..? Jeg må innrømme - lett revet med blir jeg jo gjerne - at neste bok, "Shopoholic abroad" allerede er anskaffet...

1 kommentar:

  1. Heisann! Jeg elsker Sophie Kinsellas bøker, og har lest alle "Shopoholic"-bøkene. Men hun har også skrevet andre bøker og "Spøker du" + "Husker du meg?" er utrolig bra!! Hilsen Anette :)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...