torsdag 2. september 2010

Tematrio - mursteinsbøker

Denne gangen har Lyran denne utfordringen til oss:
Var går egentligen gränsen mellan en normaltjock bok och en tegelsten? Ja, det får ni avgöra själva. Inspirerad av mitt långdragna läsande av Anna Karenina är i alla fall veckans tema tegelstenar. Berätta om tre minnesvärda tegelstenar!
Vel - mine tre mursteiner av noen bøker er følgende:

1. Åsta Holths "Finnskogtrilogien". Egentlig består jo denne boka av tre bøker, nemlig "Kornet og freden" (utgitt 1955), "Steinen blømer" (1963) og "Kapellet" (1967). Handler om de finske innvandrerne på Finnskogen. Mine hjemtrakter, og siden jeg har noen dråper skogfinneblod i meg, synes jeg det er et must å lese denne.

2. Hanne-Vibeke Holsts "Dronningofferet"..Den har jeg skrevet om her.

3. Vilhelm Mobergs bøker om utvandrerne. Egentlig ikke bare en bok, men åtte bøker som jeg lånte på biblioteket og leste uten å klare å legge de vekk. Til sammen blir det nok en stor mursteinsbok...

Share/Bookmark



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...