onsdag 8. desember 2010

10 litteraturmål for 2011

Hos Lena oppdaget jeg en ny leseliste som har gått meg fullstendig hus forbi. Å sette opp en slik liste er bare kos. 10 punkter...? OK.

  1. Lese de bøkene jeg har hjemme, ikke komme drassende hjem (fra biblioteker, bokhandler og bookcrossinghylla på Oslo S) med enda flere...
  2. Fortsette å oppmuntre døtrene våre til å lese, lese, lese...

  3. Bli flinkere til å kommentere på alle de fine bloggene jeg faktisk kikker innom - ikke bare lese og tenke at "dette var jammen bra"...

  4. Reklamere mer for Bookcrossing...

  5. Lese flere engelske bøker. Noen blir det jo i løpet av et år, men i 2011 skal jeg prøve å komme meg gjennom enda flere...

  6. Lese mindre krim. Eller - i det minste mindre svensk krim, som jeg har en forkjærlighet for. Bare se på denne linken, hva jeg faktisk leser mest av...

  7. Komme meg gjennom minst en klassiker - for eksempel Kristin Lavransdatter eller Anna Karenina...

  8. Prøve å lese noen e-bøker. Har lastet ned både Aldiko og Kindle på mitt nye leketøy HTC Desire, så jeg får forsøke å lese litt etterhvert.

  9. Høre flere lydbøker! Hvorfor har jeg en sånn aversjon mot lydbøker, egentlig? Det er jo suverent ved bilturer, trening etc.

  10. Fortsette å blogge, og spre det glade bok-budskap!

8 kommentarer:

  1. Flotte mål, Anita :) Jeg er meldt inn på Bookcrossing men jeg har ikke helt forstått konseptet tror jeg.

    Jeg har et mål på min liste som er ganske motsatt av ditt, lese flere bøker på norsk. Leser nesten utelukkende på engelsk.

    Anna Karenina lyttet jeg faktisk til på lydbok men måtte gi meg da jeg var rundt halvveis(historien passet ikke sammen med graviditen :)).

    SvarSlett
  2. Flott liste :) Jeg humret litt for meg selv da jeg leste ditt punkt nr 1. Her kjenner jeg meg veeeeldig godt igjen! Jeg lar meg stadig friste til å drasse hjem nye bøker selv om jeg har en god bunke eller to hjemme som er ulest og venter på meg. Men jeg tror ikke jeg tør å love å skjerpe meg, er meget usikker på om jeg hadde klart å holde et slikt løfte.

    SvarSlett
  3. Jag ska också kommentera mer, det är ett bra mål! Hoppas verkligen att du följer ditt sista mål. Jag har också väldigt svårt för ljudböcker och lite för konservativ för att läsa e-böcker.

    SvarSlett
  4. Koser meg med alle disse litteraturmål listene. Tror jeg sparer mine til nyttår og forsetter. Må tenke litt på det - for så langt har ikke klart å fullføre et eneste av mål/forsettene for 2010.
    eg
    - Hele Otherworld serien
    - alt jeg mangler av Alice Hoffman
    - 20 1001 bøker
    - tror det var noe mer også som jeg ikke husker.
    Tror jeg må gå ut litt forsiktigere for 2011 :-)

    Kjempefint med bookcrossing reklame.
    Ladybug: du driver jo litt med bookcrossing allrede med bokbyttingen din, mangler bare at bøkene er merket :-)

    Forresten Anita liker jeg at du leser svensk og skandinvavisk krim, kjekt med tips. Fikk med meg ei finsk ei hjem fra et bc-treff - Leitinene (?), visstnok veldig bra, men har ikke rukket å starte ennå - først må jeg bli ferdig med Erlendur, så Gunnerud - så kan det bli finsk :-)
    (ser ut som det kommer krimmål på nyttårslista)

    Dette ble en evighetskommentar!

    SvarSlett
  5. Ladybug: Jepp, registrer bøkene dine, så er du en bookcrosser...

    Ingalill: Vet om den finske boka, det er jeg som har sendt den ut på tur...

    SvarSlett
  6. Så artig, og sannelig ikke en stor bookcrossing verden :-=
    - gleder meg til å lese boka, min første finske krim, men lurer på om jeg må bestille de foregående bøkene før jeg starter.

    SvarSlett
  7. Anna Karenina håper jeg også å få lest i nærmeste fremtid. Kristin Lavransdatter leste jeg omigjen i høst da jeg var sykemeldt. Fælt å si det kanskje, men jeg var rimelig lei på slutten... Av boka, altså. Tusensidersbøker tar helt knekken på meg :)

    Nr. 2 er et flott mål! Jeg jobber med saken jeg også, til sønnen min.

    Gleder meg til å følge deg også i 2011 :)

    SvarSlett
  8. Jaaa, nummer 5 og 6 er særlig fine mål, synes jeg :D

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...