onsdag 20. april 2011

Tematrio - påskekrim


En tematrio hos Lyran som passer meg glimrende:
Berätta om tre favoritdeckare!
Jeg leser krim året rundt og absolutt ikke bare i påsken, det skjønner dere sikkert ut fra bloggen min. Her er tre bøker av svenske krimforfattere (siden Lyran er svensk!) som absolutt fortjener å bli lest mer i Norge:

1. "Den du inte ser" av Mari Jungstedt. Første bok i serien om politimannen Anders Knutas på Gotland. Her er link til det jeg har skrevet om boka, og her er boka i norsk utgave.

2. "Skygge" av Karin Alvtegen. En annerledes krim, ingen bestialske drap, men mer "psykologisk krim" - er det ikke det det kalles? Her er min omtale.

3. "Till dess din vrede upphör" av Åsa Larsson. Fjerde bok i serien om advokaten Rebecka Martinsson i Kiruna. Ekstremt spennende, og den beste boka i serien, synes jeg. Følger du denne linken finner du mine omtaler av denne boka og de tre første i serien. Her finnes boka i norsk utgave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...