søndag 15. mai 2011

En smakebit på søndag #10


Jeg leser nå "Vårlik", fjerde bok i Mons Kallentofts serie om Malin Fors, den til tider meget selvdestruktive politikvinnen i Linköping (hvorfor er nesten alle krimhelter i litteraturen så slemme med seg selv?). De tre foregående bøkene er "Midtvinterblod", "Sommardöden" og "Höstoffer". Her er en smakebit fra "Vårlik", en bok jeg må si jeg liker veldig godt så langt (ja, jeg leser den på svensk):
Så kände hon ett slag i ena siden och hon tappade greppet om hans hovud och föll, fick med sig en bit av en dreadlock och mannen på marken försökte få luft, men gav inte ifrån sig några ljud. "För helvete, Malin! Försöker du ha ihjäl honom?"
Om du vil ha flere litteratursmakebiter, og kanskje finne noen fine blogger attpåtil, så ta en tur innom bloggen til Ladybug!

2 kommentarer:

  1. Den vil jeg lese, ^_^ har de to første, men har ikke lest de enda, ^_^

    SvarSlett
  2. Det var en spennende smakebit. Jeg har faktisk boken liggende men har ikke lest de første bøkene i serien, fikk helt overraskende en lesekopi. Jeg er ikke så glad i å begynne midt i en serie, så enten må jeg skaffe meg de andre bøkene eller gi den bort..

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...