fredag 10. juni 2011

Viveca Sten - "I de lugnaste vatten"

Som jeg skrev her, er dette en bok jeg kjøpte litt på impuls og litt av nysgjerrighet på Capris. Dette er Viveca Sten sin debutbok, og handlingen utspiller seg på øya Sandhamn i Stockholms skjærgård hvor det en varm sommerdag flyter i land et mannslik innviklet i et fiskegarn. En uke senere finner man en kvinne drept på en brutal måte, like i nærheten av der mannen ble funnet. Politimannen Thomas Andreasson tar seg av saken, og får hjelp av sin barndomsvenn, juristen Nora Linde. Som i krimbøker flest har disse to også sine problemer i privatlivet, men det tar liksom aldri helt over i boka, det ligger der bare i bakgrunnen. I tillegg gir både Thomas og Nora et sympatisk inntrykk på meg.

Dette var en fin, lettlest krimbok. Handlingen svinger litt hit og dit, men det blir aldri kjedelig. Egentlig en bok som slik sett er perfekt sommerlesning etter min mening. Man kan fint ligge på stranden eller i hengekøyen og kose seg med denne boka!

Jeg har lest den i svensk utgave, men jeg ser at Schibsted forlag gir den ut på norsk med tittelen "Farlig farvann". Det er gitt ut flere bøker i serien, så det spørs om jeg ikke skal lese de etterhvert også.

1 kommentar:

  1. Jag tycker Viveca Stens böcker är mycket bra. Har läst (och resencerat på bloggen) alla fyra.Så prova de senare också!

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...